"חוקים פראנואידים" \\ פינת הפרשנים

אסתי פלד No Comments on "חוקים פראנואידים" \\ פינת הפרשנים

החשדנות מכל הצדדים והפראנויה של נתניהו מפירוק מפלגתו | הפרשנים הפוליטיים, ההיסטוריון יעקב ריבלין ועוה"ד אבי בלום בפתח ה"מהדורה המרכזית" על הקשיים במו"מ והאינטריגות בחדרים הסגורים

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן וההיסטוריון, יעקב ריבלין דיבר עם עמיתו עוה"ד אבי בלום בפתח המהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן: "חוק הפיצול הוא הכי קל לבטל, הוא קומבינה שאלקין וסער עשו לפני זה. זה חוק פרנואידי, מה הם רוצים שום ח"כ לא יפרוש לאופוזיציה". אבי בלום: "חוק דרעי הוא בגלל הצב החוקי שלא חלפו 7 שנים מריצוי העונש על פי היועמ"שית. לכן החשש היה שגדעון סער ינצל את תפקידו לפגוע בחוק שלא ייכנס לתוקף. גם כאן זה על גבול הפראנויה, השופט עמית לא יאמר שזה לא יירשם ברשומות"

לגבי החשדנות מהצדדים במשא ומתן אמר בלום: "יש תחושה שמה שנתניהו לא יביא במזומן, אי אפשר לסמוך עליו שיביא באשראי". יעקב ריבלין הוסיף כי "דרעי, בן גביר, סמוטריץ' רוצים שנתניהו יעביר בביט. הם לא סומכים על האשראי שלו".

ריבלין חשף כי "יש כלל שמהסכם קואליציוני ממשים 20%. הם מנסים לנצל את האחוזים האלו. יש תמיד דברים של ליבה, חוק הגיוס זה אשראי. אומרים שנתניהו ייפגש עם אסתר חיות על כך שהוא ימסמס את פסקת ההתגברות, וכך חוק הגיוס לא יעבור. דרעי משלם עכשיו מחיר. דווקא בגלל שהוא קיבל את התמיכה של כל הרבנים הם באים בדרישה לבטל את חוק הגיוס וחזרה לחוק טל מה שלא יכול להיות מבחינה חוקית"

לשיחה המלאה



0 תגובות